TENKİT KENDİNE, BİLGİ EHLİNE, SEVGİ SEVENEDİR...

SAYFA 1 SAYFA 2 SAYFA 3 * RUHSAL BİLGİ SİTESİ * DOĞRU YAŞAM BİLGİLERİ *                                 *ARAMADIĞIMIZ  HAZİNEYİ  BULAMAYIZ.* SAYFA 4 SAYFA 5 ARŞİV
  Bugün: 17 Kasım 2019 Pazar

  ANLAMAK AHENK SAĞLAR
  İKİNCİ ZAMAN
  ZAMANI YAŞIYOR OLMAK
  İYİ VE DOĞRU
  DİKKAT ÜST BİLİNCİMİZİN...
  SEVGİ VE YAŞAM
  ZİHİN VE SEVGİ
  İYİLİK BÖYLE BİR ŞEYDİR
  UMUDU DAHA GENİŞ DÜŞÜNMEK
  HAYRI BİLMEK O'NA ERMEKTİR
  EYLEM YOKSA BİLGİ...
  IŞIK OLMAK
  KORKU VE ENDİŞE
  BİRLEŞTİRİLEN DEĞERLER
  BAŞEDEMEDİĞİMİZ SINAVLAR
  DÜNYA OYUNU...
  SEVGİ ÜZERİNE...
  RUHSAL İNCELİK
  ŞUUR VE BOYUT ANLAMLARI
  GÜCÜN KAYNAĞI AŞK...
  GERÇEĞİN GÜCÜNÜ GİYİNMEK
  TV'DE NELER VAR?
  ÖZGÜR MÜYÜZ?
  KURTULUŞ KENDİNİ BİLMEKTİR
  BİLGİ, SEVGİ VE HAYIR
  RUHSAL DENGE VE DÜZEN
  RUHSAL GERÇEK
  GERÇEK BİZ KİMİZ?
  RUHSAL YOLUN ÖNCELİKLERİ
  BİRLİK VE HAYIR İLİŞKİSİ
  BÜTÜNLENMEK
  ALLAH İNANCI
  TV'DE NELER VAR?
  RUHSAL ÖZGÜRLÜK
  ÖZGÜR OLMAK
  DİLEKLERİMİZ
  ÖZ BİLGİ
  HİZMET YARATMAK
  O'NUN ADALETİNİ ANLAMAK
  İLAHİ ADALETİN TECELLİSİ
  KADERİMİZİ BİZ Mİ YARATIYORUZ?
  SEVGİ VE AYDINLANMA
  TV'DE NELER VAR?
  YÜKSEK HİSSEDİŞ
  HAYRI BİLMEK
  SEVGİ VE KENDİNİ BİLME
  SEVGİ VE İNSANÎ DEĞERLER
  YENİ BOYUTA HAZIR MIYIZ?
  TV'DE NELER VAR?
  KARDEŞLİK ANLAMI
  YALAN SÖYLEMEK
  O'NUN SELAMI
  ATEŞ VE YANMAK
  DÜŞÜNCE SEVGİ VE İYİ OLMAK
  ANLAMAK DÜŞÜNMEK ARAMAK
  SEVGİ, İNANÇ, BİLGİ, VE NEŞE
  TV'DE NELER VAR?
  VAROLUŞ SORUMLULUĞU
  İNSANIN ÖZ DÜZENİ
  RUHSAL BİLGİYE UYMAK
  ŞUURLANMA
  KENDİMİZİN SORUMLULUĞU
  YALNIZ İYİLİK
  BERABERLİKTEN BİRLİĞE
  BİLGİNİN HAKEDİLİŞİ
  İNANMAK İLE YAPMAK
  İNANÇ VE SABIR
  İNSANIN GÜÇLERİ
  HALİM GÜROL İÇİN TAZİYE
  BİLGİ VE İDRAK
  O'NUN YOLUNDA OLMAK
  BULACAĞIMIZ GERÇEK
  GÖNÜL BİRLİĞİ
  DÜNYA SINAVI
  KORKULARIMIZIN KAYNAĞI
  VARLIK VE VAROLUŞ
  ANLAMAK VE KABUL ETMEK
  HAKEDİŞ ESASI
  HAKLAR VE SINIRLAR
  VERİCİLİK NEDİR?
Bize Ulaşmak İçin
[email protected]
Yazdırılabilir Versiyon



TV 'DE NELER VAR?

TV'lerde ve Vizyonda

Konularımızla İlgili
Gösterim ve Yorumlar

KIŞ UYKUSU / WINTER SLEEP

Tür: Dram 
Süre:196 dakika

Yönetmen: Nuri Bilge Ceylan 

Oyuncular: Haluk Bilginer, Melisa Sözen, Demet Akbağ

Senaryo: Nuri Bilge Ceylan, Ebru Ceylan 

Yapım: 2014 Türkiye

 

Filmin fragmanı:

http://www.youtube.com/watch?v=627YfH1koj4

 

Kış uykusu,  Çehov'un kısa öykülerinden yola çıkılarak senaryosu yazılmış bir film. Aydın, Necla ve Nihal isminde üç karakterin etrafında dönüyor. Tipik Nuri Bilge Ceylan filmlerinin aksine,  bu filmde bolca diyalog var.  Diyaloglar ise üzerinde düşünmeye değer türden; insan olabilmek üzerine.

Filmin başkahramanı Aydın eski bir tiyatrocu. Kapadokya'da babadan kalma küçük bir oteli işletiyor. Maskeler ve tiyatro afişleri ile dolu bir çalışma odası var. Ancak Aydın'ın maskeleri sadece duvardakilerden ibaret değil. Karısının yardım yemeğinde hiç ilgisi olmadığı halde yardım sever maskesini,  fakir bir din adamı gördüğü zaman fakirlikten rahatsız olarak din adamlarını eleştiren "aydın gazeteci" maskesini takıveriyor. Karısı ile olan ilişkisinde bile, karısına yardım elini uzattığı zamanlar aslında bunu yardım amacı ile değil, karısından pek çok anlamda üstün olmanın kibri ile hareket ediyor. Kibir ile ilgili bir ders niteliğinde olan, karısının yardım paralarının dökümü olan bir dosyayı düzelttiği sahne oldukça dikkat çekici. Aslında "iyilik" ya da "yardım" amacı ile yapılan eylemin çıkış noktasının kibir olduğunu ve kibrin çoğu kez, iyi duygular ile maskelendiğinin güzel bir örneği.

Aydın'ın karısı Nihal ise işsiz güçsüzlüğünden sıkılarak kendini yardım işlerine vermiş genç bir kadın. Yardım anlayışı kocasının küçük otelinde düzenlediği toplantılar ve para toplama işlerinden ibaret. Paraya olan inancı onu güçsüzleştirmiş. Mutsuz olduğu halde, parası olmadığı için evliliğini bitirememekte örneğin. Öylesine güçsüz ki küçük bir kasabada genç yaşına rağmen hiçbir şey yapmadan yaşlanıp ölüp gitmeye razı olmuş. Kocasının icraya verdiği kiracılarına sanki kocasına inat, kocasının parası ile gizlice para yardımı yapıyor. Onlar için tek kurtuluş bu Necla'ya göre. Kiracıları bir deste parayı ateşe atınca şaşkınlık ve üzüntü içinde kalıyor. Aslında bu yardım denilen hareketin altında iyi niyet mi, öç duygusu mu, yoksa o ailenin yoksulluğunu küçümseyen bir acıma mı vardır tartışılır. Kişisel düşüncem, Nihal kocasına öfkesi ile kocasını parası ile yardım yaptığı için yaptığı yardımın zerre kadar kıymeti kalmıyor. İyi olan bir hareket içinde zerre kadar öfkeyi barındırmayandır.

Filmdeki bir diğer karakter olan Necla, Aydın'ın ablası. Eşinden ayrılmış ve geçmişle ilgili pişmanlıkları var. Hala eski kocasını düşünmekte. Filmde elinde tarih dergisi ile görürüz onu;  Necla'nın geçmişe duyduğu özlemi belgeler sanki bu dergi. Asıl mesleği çevirmenlik olan Necla, Aydın'ı sık sık eleştirmekte.  Necla filmde erdem ve insana dair düşünen tek karakterdir sanki. Necla'nın "Bir kötülüğü önlemek için kötülüğe iyilikle cevap vermek" tezi Aydın ve Nihal tarafından alayla karşılanır. Aydın, günümüz açgözlü ve kibirli insanının bir prototipi, Nihal egonun ters çevrilmiş haliyle kendini kandıran bir karakter, Necla ise soru sorup düşünen, içinde olduğu durumdan kurtulmak isteyen, ancak zaman algısı deforme olmuş insanı tasvir eder. Tüm bunları düşündüğümüzde film fazlasıyla gerçekçi, insanı anlamaya dair fazlasıyla açıklayıcı.

Nuri Bilge Ceylan'a aşina olmayan izleyici filmin 196 dakikalık süresi ile ürkütebilir. Ancak şunun garantisini vermem mümkün; Film izlerken soru soran, düşünen ve düşünmesini seven izleyiciler için fazlasıyla sarsıcı, etkileyici ve doyurucu.  Görsel estetiği ve muhteşem müzik seçimi  (Soundtrack: Schubert A major piano sonatı)  filmi her açıdan dört dörtlük yapıyor.

Şehnaz Çalışkan Demir   18.8.2014 *ruhsalboyut.com*

 

<< geri
Ana Sayfa | Hakkımızda | Ziyaretçi Defteri Bugüne kadar sitemizi 20623546 kişi ziyaret etti, Şu anda 107 kişi sitede.