TENKİT KENDİNE, BİLGİ EHLİNE, SEVGİ SEVENEDİR...

SAYFA 1 SAYFA 2 SAYFA 3 * RUHSAL BİLGİ SİTESİ * DOĞRU YAŞAM BİLGİLERİ *                                 *ARAMADIĞIMIZ  HAZİNEYİ  BULAMAYIZ.* SAYFA 4 SAYFA 5 ARŞİV
  Bugün: 29 Mart 2024 Cuma

  ZAMAN SONRASINA ...
  SAHİP OLMA DUYGUMUZ
  İRADE NİYETLE GÜÇLENİR
  YEDİ SES, YEDİ RENK...
  GÖNÜL DEĞERLERİMİZ -1
  KAZANÇ EMEK KARŞILIĞIDIR
  UYANIŞ İÇİN BAŞLANGIÇ
  UYANIŞ İÇİN AKTİFLEŞME
  DİLEKLER GERÇEĞE AİT...
  BİLGİ, HİZMET VE GÜÇ
  KOŞULSUZ SEVGİ NEDİR?
  ZAMAN IŞIK ANAHTARDIR
  VİCDANDA YASA, GÖNÜLDE O'
  ANLAMAK AHENK SAĞLAR
  İKİNCİ ZAMAN
  ZAMANI YAŞIYOR OLMAK
  İYİ VE DOĞRU
  DİKKAT ÜST BİLİNCİMİZİN...
  SEVGİ VE YAŞAM
  ZİHİN VE SEVGİ
  İYİLİK BÖYLE BİR ŞEYDİR
  UMUDU DAHA GENİŞ DÜŞÜNMEK
  HAYRI BİLMEK O'NA ERMEKTİR
  EYLEM YOKSA BİLGİ...
  IŞIK OLMAK
  KORKU VE ENDİŞE
  BİRLEŞTİRİLEN DEĞERLER
  BAŞEDEMEDİĞİMİZ SINAVLAR
  DÜNYA OYUNU...
  SEVGİ ÜZERİNE...
  RUHSAL İNCELİK
  ŞUUR VE BOYUT ANLAMLARI
  GÜCÜN KAYNAĞI AŞK...
  GERÇEĞİN GÜCÜNÜ GİYİNMEK
  TV'DE NELER VAR?
  ÖZGÜR MÜYÜZ?
  KURTULUŞ KENDİNİ BİLMEKTİR
  BİLGİ, SEVGİ VE HAYIR
  RUHSAL DENGE VE DÜZEN
  RUHSAL GERÇEK
  GERÇEK BİZ KİMİZ?
  RUHSAL YOLUN ÖNCELİKLERİ
  BİRLİK VE HAYIR İLİŞKİSİ
  BÜTÜNLENMEK
  ALLAH İNANCI
  TV'DE NELER VAR?
  RUHSAL ÖZGÜRLÜK
  ÖZGÜR OLMAK
  DİLEKLERİMİZ
  ÖZ BİLGİ
  HİZMET YARATMAK
  O'NUN ADALETİNİ ANLAMAK
  İLAHİ ADALETİN TECELLİSİ
  KADERİMİZİ BİZ Mİ YARATIYORUZ?
  SEVGİ VE AYDINLANMA
  TV'DE NELER VAR?
  YÜKSEK HİSSEDİŞ
  HAYRI BİLMEK
  SEVGİ VE KENDİNİ BİLME
  SEVGİ VE İNSANÎ DEĞERLER
  YENİ BOYUTA HAZIR MIYIZ?
  TV'DE NELER VAR?
  KARDEŞLİK ANLAMI
  YALAN SÖYLEMEK
  O'NUN SELAMI
  ATEŞ VE YANMAK
  DÜŞÜNCE SEVGİ VE İYİ OLMAK
  ANLAMAK DÜŞÜNMEK ARAMAK
  SEVGİ, İNANÇ, BİLGİ, VE NEŞE
  TV'DE NELER VAR?
  VAROLUŞ SORUMLULUĞU
  İNSANIN ÖZ DÜZENİ
  RUHSAL BİLGİYE UYMAK
  ŞUURLANMA
  KENDİMİZİN SORUMLULUĞU
  YALNIZ İYİLİK
  BERABERLİKTEN BİRLİĞE
  BİLGİNİN HAKEDİLİŞİ
  İNANMAK İLE YAPMAK
  İNANÇ VE SABIR
Bize Ulaşmak İçin
[email protected]
Yazdırılabilir Versiyon
 TV 'DE NELER VAR?

TV'lerde ve Vizyonda


Konularımızla İlgili
Gösterim ve Yorumlar

KORALİN VE GİZLİ DÜNYA /  CORALINE 

 

15.5.2009 günü gösterime giriyor.

Türü: Animasyon, Fantastik, Aile
Yönetmen: Henry Selick 
Görüntü Yönetmeni: Pete Kozachik
Sanat Yönetmeni: Phil Brotherton, Dawn Swiderski
Senaryo: Neil Gaiman’ın aynı adlı kitabından Henry Selick
Özgün Müzik: Bruno Coulais
Türkçe Seslendirme: Munis Düşenkalkar, Özlem Abacı, Harun Can, Murat Şenol, Elif Erdal, Sinem Yücel, Bahtiyar En
Yapım: 2009, ABD 

         Filmin konusu: Neil Gaiman’ın,  The New York Times çok satan kitaplar listesine giren ve bol ödüllü kitabından alındı. Kitabın aldığı ödüller arasında Amerikan Kütüphaneler Derneği’nin En İyi Çocuk Kitabı ödülü; Hugo ve Nebula ödülleri; Child Magazine’in yılın kitabı ödülü; Publishers Weekly tarafından en iyi kitap değerlendirmesi vardı. Ayrıca yazarın bizzat kendisi tarafından seslendirilen “sesli kitap” versiyonu da Publishers Weekly tarafından en iyi yeni seslendirilmiş kitap ödülüne layık görüldü. Kitabın dünya çapındaki satışları da 1 milyonu geçti ve bugüne kadar 30’dan fazla dünya diline çevrildi.
        
Yönetmen Henry Sellick ile yazar Neil Gaiman’ın yenilikçi ve geniş ufuklu hayal güçlerini bir araya getiren “Coraline-Koralin ve Gizli Dünya”, iki farklı film yapım geleneğini yeniden tanımlayan ve onurlandıran heyecanlı, keyifli ve eğlenceli bir animasyon başyapıtıdır. Bir yönüyle “stop-motion” tekniğine göre çekilmiş bir animasyondur; diğer yönüyle izleyicinin daha önce hiç deneyimlemediği “stereoskopik 3-D” tekniğiyle tasarlanıp fotoğraflanmış ilk filmdir.
         Coraline Jones, 11 yaşında meraklı, maceraperest ruhlu ve biraz tombulca bir kız çocuğudur ve hep daha iyi bir dünya bulmayı ümit etmektedir. Bu dünyadan daha heyecan verici bir yer. Anne ve babaların hep neşeli, herşeyin gerçek olamayacak kadar güzel olduğu bir dünya. Hiç düşünmediği ise bu dünyayı evinde bulabileceğiydi. Nitekim Koralin, evde gizli bir kapı keşfeder ve kapının öbür tarafına geçip esrarengiz bir geçitten yürüyünce kendi hayatının ve varoluşunun alternatif bir versiyonuyla karşılaşır. Dıştan bakınca bu paralel gerçeklik kendi hayatının benzeri gibidir ama daha iyidir. Aralarında şefkatli Diğer Anne’nin de yer aldığı yetişkinlerin hepsi daha hoşgörülü ve sıcakkanlı gibidir.
         Coraline artık o dünyanın ilgi merkezi haline gelmiştir. Hatta esrarengiz kedi bile onunla yakından ilgilenir. Bu durum karşısında hayretler içinde kalır. “Acaba ben bildiğimiz dünyaya değil de, yeni tanıştığım Diğer Dünya’ya mı aidim?” sorusunu kendi kendine sormaya başlamıştır. Ancak Diğer Dünya’ya yaptığı bu fantastik ziyaret kısa süre sonra tehlikelerle dolu bir serüvene dönüşür. Özellikle de Diğer Anne’nin onu orada tutmak için çevirdiği entrikalar yüzünden başı derde girer.
         Bundan sonrasında Coraline evine geri dönüp ailesini kurtarabilmek için yaratıcılığına, kararlılığına ve cesaretine başvurmak zorundadır. Coraline’ın bu yaratıcı, kararlı ve cesur tavrıdır ki Selick’i cezp etmiş ve bu projeyi baş karakteri güçlü bir kız olan güçlü bir öyküyü animasyona dönüştürme fırsatı olarak görmüştü. Dikkat edilirse, eski masallar ve öykülerde cesur olan kahraman olan hep erkeklerdi. Günümüzde ise, kadınlar ve kız çocukları da aynı biçimde kahraman ve cesur. Bu, dileriz kadına bakış açısında önemli bir değişikliğin işareti olsun.
         Yazar Neil Gaiman Coralin kitabındaki olaylarla ilgili olarak şunları söylüyor : “Tünelden merakla geçince kendisini Diğer Dünya adı verilen bir yerde bulur ve oraya uyum sağlamaya başlar. Diğer Anne ve Diğer Baba’nın gözlerinde siyah düğmeler olduğu gerçeğini görmezden gelmeyi seçer. Oysa bu siyah düğme meselesi, çok sayıda yoruma açık bir metafordur. Gözlerin ruha açılan pencereler olduğu bir gerçektir. Romalılar’ın ölülerin gözlerine bozuk para koyduğunu unutmayalım.”
         “Diğer Anne tarafından uzun yıllardan beri hapse atılmış olan üç hayalet çocuğu keşfedince Coraline’in gözü açılır. Artık onların tek umudu olduğunun farkına varmıştır. Ayrıca tehlikede olan gerçek dünyadaki kendi ailesine bir an önce dönmek zorundadır. Cesaretin ne olduğu üzerine bir kitap yazmak istedim. Korkulara ve engellere rağmen yapmanız gereken şeyi mutlaka yapmamız gerektiğini anlattım. Ayrıca şunu da ifade etmek istedim: Bazen sevdiğimiz insanlar bize ihtiyacımız olan sevgiyi vermezler. Bazen de bizim özen gösterdiğimiz insanlar, aslında bizi sevmeyebilirler.”
         Yönetmen Henry Selick ise kitabı şu sözlerle yorumluyor: “El yazmalarını ilk okuduğumda iki farklı dünyanın yan yana olması fikrine hayran kaldım. Birisi içinde yaşadığımız dünya, diğeri ise otların her zaman yeşil olduğu dünyaydı. Bu herkesin kolayca bağlantı kurabileceği bir şeydir. Tıpkı Stephen King gibi Neil de modern zamanların fantezisini kurar. Açık ve sıradan varoluşu parçalayıp bölerek büyüyü ve sihri bulmayı başarır.”
         Selick sözlerine şöyle devam ediyor: “Coraline bana çok cazip geldi. Filmi izleyecek çocukların da farklı nedenlerden dolayı cazip bulacağını umuyorum. Coraline cesur ve yaratıcı bir kızdır. Aşırı meraklıdır. Herhangi bir şeyi ilginç bulursa o konuda daha fazlasını bilmek ister. Öğrenme isteği bitmek bilmez. Coraline’in ‘otlar daima yeşil’ şeklindeki senaryosunun ürkütücü olmasını çok sevdim. Sıradan bir kız olan Coraline, gerçek şeytani varlıklarla yüz yüze gelince o söz anlam kazanır. Neil bu kitabı yazarken okurlarını Coraline’in macerasına katılmaya davet etmişti. Ben de aynısını film izleyicilerinden istiyorum.” 
         Film, son zamanlarda gösterime girenlerin içinde en düşündürücü olandır diyebiliriz. Fantastik filmlerin çoğunda, öykünün kahramanları evlerindeki gizli bir kapıdan veya bir dolabın içinden başka bir boyuta geçerler. Sanırım herkes, âlemin sadece yaşadığımız bu dünyadan ibaret olmadığını, başka âlemlere geçmek için mutlaka bir takım gizli kapılar olması gerektiğini bilinçaltında biliyor. Gerçekte o gizli kapılar bizim içimizdedir. Kalbimizdeki kapı çalındığında açarsak gireceğimiz âlem başkadır, egomuzdaki kapı çalındığında açarsak karşılaşacağımız korkutucu âlem başkadır. Filmde “bazı kapılar çalındığında asla açılmamalıdır” deniyor. Coraline egosal dilekleriyle bulduğu kapıdan geçtiği farklı dünyayı hayallerinin gerçekleşmesi olarak kabul etti. Çünkü hoşlanmıştı, mutlu olmuştu o kadar ki bir takım gariplikleri örneğin Diğer Anne’nin siyah düğme gözlerini görmezden geldi. Ve iyi, hoş görünümüyle aldatıcı tuzaklar kurmuş bir dünya onu hapsetti. Kurtulması için çok cesur, çok kararlı, çok yaratıcı ve çok güçlü olması gerekti. Öykü bizlere hiç yabancı gelmiyor değil mi? Bu aslında hepimizin öyküsüdür. İyi seyirler diliyoruz.

Güney Haştemoğlu - 11.5.2009  *ruhsalboyut.com*

Tarayıcınız bu resmin gösterilmesini desteklemiyor olabilir.

 

 

<< geri
Ana Sayfa | Hakkımızda | Ziyaretçi Defteri Bugüne kadar sitemizi 93443113 kişi ziyaret etti, Şu anda 242 kişi sitede.